https://www.yassell.ir
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
ايجاد انگيزه در ادامه تحصيل معلمان.
  • بازدید : (1094)

در زمينه ايجاد انگيزه در معلمان جهت شكرت در ضمن خدمت مطالعات فراواني صورت گرفته ، نتايج تحقيقات جكسون در اين مورد به پيشنهاد يك شيوه تكميل شده.

 

بقیه در ادامه مطلب....


برچسب ها : ,,
عید مبعث مبارک
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (620)

Image result for ‫عید مبعث‬‎

از بعثت او جهان جوان شد....

گیتی چون بهشت جاودان شد...

این عید به اهل دین مبارک...

بر جمله مسلمین مبارک...


برچسب ها : ,,,
پیشرفت گرایی و آموزش و پرورش

مقدمه

انديشه پيشرفت و توسعه گرايي در قلمرو اقتصاد و اجتماع و سياسي ريشه در تغيير اجتماعي، به ويژه در دگرگوني هاي سده نوزدهم دارد. دگرگوني هاي گسترده ژرفي كه در زمينه علوم و فرهنگ، بويژه علوم اجتماعي، پيرايش و پرورش انديشه و انديشمندان اجتماعي و بنيانگذاري دانشي نو به نام جامعه شناسي را در باختر زمين شتاب بخشيدند و آينده نگريها و برنامه ريزي هاي اجتماعي - اقتصادي را بر اساس دستاوردهاي دانش هاي اجتماعي و در پرتو شناخت جامعه و قوانين حاكم بر حركات و تغيرات اجتماعي به اصطلاح در دستور كار ترقيخواهان و صالح انديشان قرار دادند.

 

                    


برچسب ها : ,,,,
نامه ای به دانشجومعلمان

بسم الله الرحمن الرحیم

یهدی به الله من التبع رضوانه سبل السلام (مائده آیه 16)

هدایت الهی به کسانی اختصاص یافته است که در پی خوشنودی خدا هستند و راه سلامت راطی می کنند

نامه به دانشجو معلمان

با اهدای سلام و آرزوی توفیق و سلامتی برای دانشجو معلمان فرهیخته

مکانی که تنها معلم تربیت می کند دیروز تربیت معلم خوانده می شد امروز دانشگاه فرهنگیان ، اسم عوض شده ،این نامه را می نویسم با امید این که رسم های مطلوب و شایسته که دیروز از آن محروم بود به شایستگی امروز زینت بخش این مکان شود.

کارورزی، امروز چنان باشد که زیبنده درس پر ابهت تمرین معلمی است و استادان زیبنده نام مراد برای مرید.

مرحوم دکتر علی اکبر شعاری نژاد گفته اند عشق ، جرئت و اعتماد اولین و ضروری ترین شرایط معلمی است .همانطور که می دانیدقطعا ما دانشجو معلمان فقط با این سه شرط سرشتی، معلم شایسته ایی برای بزرگ ترین خانواده فرهنگی، آموزش و پرورش نخواهیم بود چرا که ژن ها معلم خوب نمی سازندوآمادگی های آموختنی گوناگون و بسیاری را باید به دست بیاوریم تا این مهم حاصل شود ،مهارت هایی که« امکان ترقی در آن به اندازه ایی است که منتهای عمر انسان برای رسیدن به انتهای ان کافی نیست . » بیاییم شایستگی خود را برای بودن در این مکان با این خط کش بسنجیم که چه میزان به دنبال کسب صلاحیت ها و مهارت های حرفه معلمی هستیم.

« خداوندا ،به جامعه ایی که معلم خوب(تربیت شده حرفه ایی ) داده ایی ، پس چه نداده ایی ؟ و به جامعه ایی که معلم خوب (تربیت شده حرفه ایی ) نداده ایی پس چه داده ایی ؟»

اساسی ترین راه برای این که جامعه ی ما لذت داشتن معلمان خوب را بچشد در نوع نگاه ما به معلمی است ، این که ما دانشجو معلمان معلمی را شغل نه ، بلکه حرفه تلقی کنیم و به دنبال کسب تخصص حرفه ایی باشیم .در این جا لازم به ذکر است که « کار حرفه ایی آن فعالیت هایی نیستند که تنها در ساعت و روزهای معین به آن پرداخته شود ، بلکه فعالیت هایی هستند که با وجود انسان ها در می آمیزند ، انسان ها را در بر می گیرند و تشویق می کنند که به یادگیری و گسترش تواناهای خود بپردازند و افراد حرفه ایی نه به دلیل ترس از سرپرستان و ناظران ، بلکه به خاطر اهمیتی که برای کار خود قائل اند ، کار را به درستی انجام می دهند .»دانشجو معلمان شایسته،بدانید « قلمرو کار معلم قلب است و مغز» به همین خاطر به آماده سازی مغز و دست و دل خویش با هم و همزمان توجه کنیم ، تا مثل آنانی نباشیم که اندرزهایشان مانند آب از سنگ صاف می لغزد .

معلمان شایسته ی فردا ، همواره بیاد داشته باشیم انسان محور کار ماست به تربیت سالم بیاندیشید، یعنی به تربیت مغز و دستو دل با هم و همزمان توجه کنیم

به تحصیلات رسمی قناعت نکنیم بلکه مهم تر از آن بیاییم به سبد یادگیری بیاندیشیم و بپردازیم، سبد یادگیری که شامل این موارد است :«یادگیری چگونه یاد گرفتن ، چگونه زیستن ، چگونه آموخته های خود را به کار بردن ، چگونه با مردم بودن و با مردم زیستن ، خصوصا با اشخاص برخوردار از اندیشه ها و فرهنگ های متفاوت ، چگونه به منابع معتبر علمی دست یافتن و چگونه از آن ها استفاده کردن ، چگونه از زندگی سالم و شایسته انسانی برخوردار شدن ، چگونگی تشکیل خانواده سالم و موثر ، چگونگی خودگردانو شناگرشدن در زندگی به جای مقلد شدن و شناور شدن ، چگونگی شهروند فعال و موثر شدن ، چگونگی اندیشیدن و نگاه کردن نظامند ، چگونگی اندیشیدن انتقادی و ابتکاری ، باز اندیشی ، و فرا اندیشی » به راستی چند واحد از این «سبد یادگیری »را با موفقیت گذرانده ایم ؟

«تعلیم و تربیت تلفیقی از بالاترین دستاوردهای علمی و هنری بشر است .» این یعنی قناعت به آنچه در دانشگاه آموخته اید ناممکن استبلکه کاملا به ابتکارهای ذهنی - عاطفی ، اجتماعی و علمی - آموزشی نیاز دارید ، موقعیت عملی را در نوع خود منحصر بدانید و در موقعیت عملی تمام قابلیت های فکری و وجودی ، از جمله دانش علمی خویش را به کار بگیریم تا موفق به کشف راه حل خاص شویم و«بهترین روش ،روش خاصی نیست ، بلکه هنری است متکی به عمل هنرمندانه ، هر معلمی باید تلاش کند که در خویش قابلیت کشف روش های جدید را بپروراند .»چنین دانشجو معلمی ، جسارت گذر از قواعد یا رویه های شناخته شده یا دست کم قابلیت تعدیل آن ها به تناسب شرایط و موقعیت خاص کلاس درس خود را برخوردار است ، پس بیاییم تفکر در حین عمل را به عنوان هنجار حرفه ایی بپذیریم .به عنوان دانشجو معلمان شایسته به توانمندی خود اعتماد داشته باشید.

«اگر معلم دیروز همچون شمع ، نمادخودسوزی بود ، معلم امروز ، نماد خودباوری است .این نماد چنان قدرت بالایی دارد که می تواند خود باوری را به نسل های نو انتقال دهد .» و دانشجو معلمان این وظیفه رانپذیرید که اطلاعات تزریق کنید ، حتی به برکت انبوه دانش و اطلاعات نیز نمی توانیم چنین وظیفه ایی را بپذیریم .«تربیت معلم دیروز ، خودسوزانی را پرورش می داد تا نور بیفشاندو دانش و اطلاعات را در کاسه ی مغز دانش آموزان فرو ریزد .» امروز دانشگاه فرهنگیان بایستی خودباورانی را تربیت کندکه «می توانند تلاش کردن را در زندگی و با زندگی به نسل های نو یاد دهند و دانش و اطلاعات را فقط ابزاری بدانند برای خروش و جوشش درونی افراد ، تا هم بتوانند رشد کنند ، به جست و جوی دانش بپردازند و از آن بهره گیرند ، وهم دانش نو بیافرینند .»

بیاییم برای خانواده آموزش و پرورش عضوی حرفه ایی باشیم ، فکر کنید حرفه ایی شدن در معلمی که هم باید متخصص قلب بود وهم مغز ،چقدر زمان و ظرافت می خواهد ؟

خودباورانی که برای حرفه ایی شدن در حرفه معلمی می کوشید معلمی مبارک تان باد.

آرزومند تمام خوبی ها برای دانشجو معلمان سرزمینم ایران

نویسنده:ام البنین حاجبی پوری(سایت فرهنگیادا)


برچسب ها : ,,
ارتباط سبك هاي مقابله اي با هوش هيجاني در دانش آموزان

موضوع مقاله:

ارتباط سبك هاي مقابله اي با هوش هيجاني در دانش آموزان

دانلود


برچسب ها : ,
مقاله پژوهشی(ارتباط اختلالات رفتاری با هوش هیجانی در دانش آموزان)

مقاله پژوهشی(ارتباط اختلالات رفتاری با هوش هیجانی در دانش آموزان)

برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید


برچسب ها : ,
دیدارکارکنان ودانشجویان پردیس های شهیدایزدپناه و کوثریاسوج با حضرت آیت لله ملک حسینی(نماینده ولی فقی
دسته بندی : اخبار مهم,,
  • بازدید : (482)

بسمه تعالی

دیدارکارکنان ودانشجویان پردیس های شهیدایزدپناه و کوثریاسوج با حضرت آیت لله ملک حسینی(نماینده ولی فقیه در استان):

در ابتدای مراسم حاج آقا دهسار با عرض سلام و درود بر حضرت محمد مصطفی و سلام و درود بر منجی بشریت حضرت امام عصر (عج)و قدر دانی از حضار محترم ،در رابطه با پردیس های کوثر و شهید ایزد پناه فرمودند که :حضرت ایت الله ملک حسینی در این مدت همکاری بسیار خوبی با مسئولین پردیس ها داشته و با مشغله های این دانشگاه آشنا هستند.

ایشان در ادامه سخنرانی با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان و حضور روسای بسیار توانایی در این پردیس ها،از حضرت آیت الله ملک حسینی برای حضور در پردیس ها دعوت به عمل اوردند.

در ادامه مراسم،دکتر حسینی نیک،سرپرست پردیس شهید ایزد پناه،پس از قدر دانی از آیت الله ملک حسینی وحضار محترم در رابطه با دانشگاه فرهنگیان فرمودند:

«حضرت ایت الله ملک حسینی،هدف ما در دانشگاه فرهنگیان تربیتِ معلم است،اگرچه کار سختی است اما تلاش می کنیم که در راستای تحقق این هدف ،قدم های محکم برداریم.»

دکتر حسینی نیک در ادامه فرمودند:«کسانیکه در جلسه حضور دارند یا معلم هستند یا در شرف معلم شدن و با بیان اینکه کار معلم ، کار خدایی است ،نقش و ارزش معلم را یاد آور شدند.».

ایشان در تفسیری از امام صادق(ع) در مورد آیه ی33 سوره مائده(اگر فردی کسی را زنده کند انگار همه افراد را زنده کرده است)فرمودند که منظور از زنده کردن ،هدایت و پرورش است و در خطاب به دانشجو معلمان فرمودند که هدایت و پرورش،نقش شما در جامعه است و باید مانند یک نور آن را در جامعه تحقق بخشید.

ایشان در ادامه سخنرانی سه موضوع در مورد دانشگاه فرهنگیان را یاد آور شدند.:

1-دادن آموزش:ما در دانشگاه فرهنگیان هم یاد میگیریم هم یاد میدهیم ،در حالی که در بقیه دانشگاه ها اینچنین نیست.

2-دانشجویان در مقابل فرهنگ جامعه مسئولیت دارند:ایشان با توجه به اینکه راه و رسم ما نشات گرفته از اسلام است فرمودند که معلم باید سبک زندگی اسلامی داشته باشد و دانشجویان را ملاکی برای انتقال این میراث فرهنگی اسلام دانستند.

3-تربیت اجتماعی:ایشان با توجه به اینکه تربیت را فرایندی دانستند که در آن الگوها،اعتقادات،و معیار ها به فرد آموخته میشود از دانشجومعلمان خواست که این الگو ها را انتقال دهند.

دکتر حسینی نیک در رابطه با جامعه فرمودند که مشکل ما،مشکل اقتصادی نیست ،بلکه مشکل تربیت اجتماعی است و در خطاب به دانشجو معلمان ،آنها را امانت داران جامعه دانستند و خواستند که دانشجومعلمان در راستای تربیت اجتماعی مناسب ،تلاش خود را انجام دهند.

دکتر حسینی نیک در بخش دوم سخنرانی خود ،به بیان مشکلات پردیس های شهید ایزدپناه و کوثرپرداختند.

ایشان مهمترین مشکل موجود را مشکل فضا و امکانات دانستند و از آیت الله ملک حسینی تقاضا کردند که برای حل این مشکلات تذکرات لازم را به مسدولین برسانند.

دکتر حسینی نیک در انتهای سخنرانی برای دیدن مشکلات از نزدیک،از آیت الله ملک حسینی دعوت به عمل آوردند.

در ادامه مراسم ،آیت الله ملک حسینی پس از پس از سلام و صلوات بر حضرت محمد(ص) و تشکر و قدر دانی از حضار ،میلاد با سعادت امام جواد (ع) را تبریک گفتند.

حضرت ایت الله ملک حسینی در رابطه با فاصله ی عالم بودن تا معلم شدن پس از بیان نیازمندی های یک مومن(توفیق الهی،نصیحت پذیری انسان خیرخواه)فرمودند که برای رسیدن به همت بلند و انگیزه متعالی و انتقال دانش ها و توانایی ها برای ایجاد اندیشیدن در شاگرد به توفیق من الله نیاز است .

ایشان در خطاب به دانشجو معلمان در رابطه با اینکه امام صادق (ع) در راه مکتب دانش اموزان را به آغوش می کشید و به آنها می فرمودند که شما خرد هستید اما بزرگ فردایید؛خاطر نشان کردند کسی که می خواهد نسل فردا را تربیت کند باید بداند فاصله کوچک تا بزرگ چگونه طی خواهد شد.

ایشان دانشگاه فرهنگیان ر مهمترین دانشگاه دانستند و فرمودند که در دانشگاه فرهنگیان مغز انسان ها فارغ التحصیل می شود .

حضرت ایت الله ملک حسینی در پایان از دکتر حسینی نیک و خانم حسینی  ضمن قدر دانی بخاطر تلاشهایشان ،از ایشان خواستند که بر تلاش خود استمرار ورزند که ان شا الله مسئولین درک خواهند کرد.


برچسب ها : ,
آموزش حرف ونشانه (ه)
  • بازدید : (802)

تمرین برای آموزش حرف (نشانه)الفبای (ه) برای کلاس اولی ها.

برای دانلود اینجا کلیک کن.

(رضااتابک.دانشجوی دانشگاه فرهنگیان)

منبع:LDSAGHEZ.BLOGFA.COM


برچسب ها : ,,
دانلود جزوه و نمونه سوال مهارت هفتم(اینترنت)
  • بازدید : (1112)

به نام خدا.

دانلود خلاصه ی شماره (1) مهارت هفتم کامپیوتر(اینترنت و ارتباطات) همراه با نمونه سوال حل شده....خلاصه شده توسط محمد فرجی زاده سرگروه اموزشی کامپیوتر استان کهگیلویه و بویر احمد...

برای دانلود خلاصه شماره(1) اینجا کلیک کنید.

برای دانلود نمونه سوالات مهارت هفتم اینجا کلیک کنید


برچسب ها : ,
نمونه تکالیف در خانه برای کلاس اولی ها
  • بازدید : (621)

به نام خدا..

با توجه به نزدیک بودن به پایان سال تحصیلی هر هفته فقط تکالیفی کلی و جامع برای کار در خانه برای کلاس اولی ها قرار خواهم داد.

ان شا الله با شروع سال تحصیلی جدید(مهر94) نمونه تکالیف و انیمیشن هایی برای آموزش دقیق حروف الفبا با اعداد ریاضی(اعداد 1 تا 10) را قرار خواهیم داد....

ممنون از صبر و شکیبایی شما معلمان سر افراز میهن اسلامی...

دانلود نمونه تکلیف فارسی کلاس اول ابتدایی برای کار در خانه.. 

دانلود نمونه تمرین ریاضی کلاس اول ابتدایی (دبستان)برای کار در خانه... 

دانلود نمونه تمرین فارسی کلاس اول دبستان برای کار در خانه

دانلود نمونه سوال علوم کلاس اول دبستان در رابطه با کار اولیا در خانه با دانش آموز


برچسب ها : ,
خلاصه مهارت دوم کامپیوتر(windows)
  • بازدید : (1019)

جزوه مهارت دوم کامپیوتر:خلاصه شده توسط محمد فرجیزاده(سرگروه آموزشی کامپیوتر استان کهگیلویه و بویراحمد)

مهارت دوم:ویندوز(windows)

برای دانلود مهارت دوم کامپیوتر اینجا کلیک کنید


برچسب ها : ,,,,